Tuesday, May 17, 2016

Bertani: Serai dlm pasu menjadi

Last time ade buat entry Tanam serai dlm pasu kan.. alhamdulillah menjadik!!




Pokok kari dalam pasu yg juga ditanam lebih kurang sebaya ngan serai tu menemui ajalnye dah.. x menjadik yg tu


Sedeh gak sbb dah beli anak pokok.. siram.. itu ini semua buat tp x nak gak die idop.. ok xpe..

Yg kita gembira.. pokok buah delima dlm pasu kita hidop.. dah berbuah.. sebijik jek buah yg masih utuh membesar.. bebunga yg lain sume mcm x panjang umut.. tp kalo dpt merasa yg sebijik tu pon dh bersyukur sgt.. harap2 sempatlah merasa..





Naufal pon at school last month ade buat gardening kan.. i think die dpt benih pokok tomato kot.. pook naufal pon membesar ngan jayanye.. alhamdulillah




Nasiblah kan.. rmh tade tanah.. so pasrah je tanam dlm pasu.. ade dugaan nye jugak bile anak kucing berak lah main lah dlm pasu tu.. hurm sgt..

Org berbudi kepada tanah.. kita berbudi kepada tanah dn membudikan pasu.. huhuhu..

1 comment:

Related Posts with Thumbnails