Friday, June 13, 2014

Worldcup Diet: Buku catatan

Diet edisi Worldcup panjang nau.. mulai skang jom rename kepada Worldcup Diet.. gegege.. skrg mmg obses giler kira kalori.. g bersukan.. kira kalori time besukan.. haha sume pon nak kira.. angkat 8 boxes pagi2 pon nak kira.. choi sgt!

pengiraan sume i guna apps Calorie Count.. best.. sbb kalo makan, boleh custom makanan omputih jadik makanan melayu2 sume.. boleh letak sambal sume. tapik kne study la brp kalori setiap makanan melayu tu..

kat dalam kalorie count ni lah sume catatan kejayaan dan keperitan berdiet di cacatkan.. hehe.. berat tu kalau boleh stiap hari nak timbang.. sbbnye mmg sah2 la time fasa penurunan.. nnt bile dah 71kg baru la statik pastu meraung2 berat tak turun2.. hahah.. dlm masa 5 hari jek dah turun sebanyak 2.9kg.. seram btol..


Yang part exercise log ni lagik laaa aku berkira.. buat keje sikit jek pon dah nak rekod.. padahal tak seberapa pon.. kui!


pastu bile dah nak tido bleh la analyse kehidupan seharian.. renung balik ape yg dah buat.. ape org ckp tu? muhasabah.. haa muhasabah balik diri.. dah telan ape siang tadi.. dah buat ape ptg2 tu.. haaa barulah barakah :D

utk harini, walaupon baru petang jek.. aku dah tau dah aku akan makan ape mlm nnt.. so dah boleh log in la juadah malam.. pastu dah boleh estimate benda mengarut2 brp bnyk boleh makan.. :p



sesape nak join.. jom!..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails