Thursday, February 20, 2014

Entry xde isik

dah lama sgt tak menulis.. hati memberontak2 nak menulis tapi tatau nak tulis pasal ape.. kang aku merapu2 kat sini kang jadik isu plak satu miros.. hehe..

ok.. emm.. bagi ibu2.. gunakanlah child restraint system (CRS) ketika membawa anak berjalan2 dalam kenderaan..

- cara yang betol, isofixkan atau anchor kan CRS tersebut pada kerusi kenderaan anda
- seelok2nya letak anak anda di bahagian kerusi belakang
- kalau ade passenger airbag mmg tak leh letak kat bahagian kerusi depan
- dah anchor/dah ikat CRS kepada kerusi kereta, maka ikatlah anak anda pula pada CRS
- buckle them up
- carik CRS yang sesuai dengan size anak anda..
        umo 0-1 thn CRS bucket pandang belakang
        umo 1-3 thn CRS dudok
- cariklah CRS yang ade tanda E mark.. tetibe aku lupa E brp.. maybe E52 R44 ke E44 entah x ingat lah..

sebagai org miros aku pakai ke CRS ni? jawapan aku ofkos la pakai.. gile ko tak pakai..  tapi utk perjalanan jarak jauh seperti balik kota tinggi.. kalo area klang valley jek ermmmmmmmm.. aku riba jek.. hiks..

ok, tu bab CRS.. nak terangkan pasal ASEAN NCAP plak tapi mcm susah plak.. nnt2 lah..




No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails