Monday, October 1, 2012

Sume org ckp saye gemok :|


Kat opis, kalo terserempak ngan dak2 lelaki kat kaki lima atopon lorong2 menyusur pejabat.. tak sah kalo derang tak sebut..

'oi! gemoknye!!'
'besonye!!'

Sambil buat muka gelembungkan pipi ngan kedepankan perot..

Haram betol! Ni baru dak2 opis, blom rakan2 spt Omar dan Is..

Tapi sebenonye aku tak heran langsong korunk nak kutuk ape.. sbb kegemokkan skang ni adalah bersebab.. Sebab dan Alasan yang sgt logik :).. selame ni sgt merana sbb badan gemok tapi takde sebab yg jitu dan munasabah..

Meh kita tengok sebenonyeh berat aku baru nek berape Kilo sepanjang mengandung 8 bulan nih..

Berat asal : 75 kg
Berat 3 bln: 76 kg
Berat 4 bln: 76.4 kg
Berat 5 bln: 77.5 kg
Berat 6 bln: 78.5 kg
Berat 7 bln: 81 kg
Berat 8 bln: 83 kg

Secara total.. 8 bulan pregnant, berat naik 8kg.. SAHAJA!

Tapi meh kita tengok ape yg sepatutnye naik, (Source: Dr Zubaidi)


Berat baby aku sekarang lebih kurang 1.5 kg..

Dari jadual ni.. kalo amek kenaikan setiap item yg paling minimum.. diulang.. paling MINIMUM ok.. campo ngan berat baby skarang.. Total kenaikan adalah sepatutnye 12 kg.. Tapi aku nye berat baru naik 8 kg SAHAJA!!... weeeeeeeeee.. maknenyeh saye masih kurus!!! yeay!!!

Maka, tak perlu risau2.. pas pantang harus boleh selim melim macam Lisa Surihani.. lalu boleh beli dress ThePoplook.. pastu nak bergaya2 amek gambo ari2 update belog.. wah! berangan! hihi


6 comments:

  1. biasa lar tuh...kekadang org tgk perut kiter jer...macam sy nih mula pregnant berat 75kg...la ni dah 8 bulan tak sampai 79 lagi...seblom puasa aritu dah naik sampai 81..tp bila puasa turun plak sampai 78.5,,,then ada GDM plak..kena kontrol makan..maka tak naik ler berat sy...slama nih risau badan naik...la ni risau badan tak naik plak...tp bila scan Alhamdulillah baby sumer ok...berat dah 2.1kg...nanti lepas abis pantang kiter sama2 join group KMMK balik ek...InsyaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. harus!.. pas pantang nak bawak baby g jogging.. wah cekal sungguh azam.. hehehe

      Delete
  2. jeles sikit je berat naik. nena 13 kg hokayyyy! erghhh stresss.. tape ibu sihat namanya tuh. lol.. tape nanti kite sama2 selimkan bdn k dilot?? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. nena.. rase nye kita kne tgk % of weight gain.. bukan nombor bulat sahaja.. sbb kalo saye naik 13 kg jugak tatau aa camne ropanya.. haha

      Delete
  3. masa pantang 1st baby penah bgtau mak yg lepas abis pantang nak aktif exercise semula..skali kena tegur ngan mak yg kiter nih baru lepas abis pantang masih kena pantang wat keje berat lagi...sudahnya nak dekat setahun baru aktif exercise semula...heheh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. K.sha naik 20 kg masa preggy kat adam. dari 53kg ke 73 kg.

      Delete

Related Posts with Thumbnails