Sunday, October 28, 2012

scratch mark vs stretch mark

Kenapa we call it stretch mark instead? kan kita dok scratch2 perot yg gatal sehingga meninggalkan kesan merah.. kalau stretch mark tu bukan yg lemak terlebih tu ke?.. yg selulit tukan.. tu sblm pregnant pon dah banyak.. ops!

Nak bgtau, aku jaga perot dr awal smp laa masok bulan ke-8 pengandungan.. licin jek tade kesan garu2 pon.. tapi malangnye, bile masok jek bulan ke-8 dan ke-9, kegatalan perot tak dapat dibendung lagik.. letak la ape jenis minyak pon.. bahkan minyak masak yg tgh mendidih tu skalik pon takkan dapat menampung kegatalan.. org senang jek ckp 'jgn garu, jgn garu'.. ce ko yg tanggung.. dapat ke tahan kalo tak garu? hohoho

Kalau aku tau stretch mark ni tak dapat dielakkan, dah lame dah aku garu ngan bahagia nye sejak dulu.. hahaha.. lantak lah perot nak burok ke ape kan.. bukan owang nampak.. heh!




6 comments:

  1. Tp somi mi nampak..Huhuhu..sentiase kena totop lampu ahh...huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. bengong,, hahaha,, nak anak ke nak cantek???

      Delete
    2. Nak dedua..Huhuhu..I love u...

      Delete
  2. sok lepas bersalin leh sapu bio oil...tp kena rajin lar...lama2 sok ilang ler...tp nak sama perut mcm zaman anak dara tak dapek lar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. perot tem anak dara pon dah moncet.. saye redha saya baka gemok.. kui!

      Delete
    2. Redo dgn khendak-Nya..amin....

      Delete

Related Posts with Thumbnails