Saturday, September 22, 2012

Facial tomato mask and body scrub

wah terpengaruh ngan entry Noli.. baca entry tros teringat ade tomato lam peti ais yg tatau bile nak guna tok masak.. tros menggugel cara2 wat tomato mask DIY..

yg kat gugel sume ade bahan tambahan yg tade kat dapo.. so wat yg simple jek laa ikot naluri sendiri..

DIY Tomato Mask cum Body Butter

2 bijik tomato (yg dah layu jek yg ade hoho)
Hancurkan halus2; boleh blend atau potong2 dadu kecik2.. (aku cincang2 jek)
Tambahkan madu setitis dua ikot kemampuan..



Siap!

Pastu sapukan kat muka.. elakkan terkena mata..

Disebabkan bau tomato yg menyegarkan dan muka yg kurus tak memerlukan tomato yg banyak pon sebenarnye.. maka lebihan tomato tadik kita bawak masok bilik air utk disapukan diseluruh badan.. anggap jek die seperti DIY Body Butter..

Agak2 badan dah gatal2 maka bilaslah dengan air bersih..

Keluar toilet terasa kulit licin selicin kulit tomato di pasar segar.. auw!!

Slmt mencuba!

UPDATE: selepas satu malam penggunaan, tak terasa pon nak menggaru perot.. homemade tomato body butter ni sgt sesuai utk kurangkan rasa gatal perut ibu mengandung.. nak buat lagik la rini :D


2 comments:

  1. waaahhh!! mesti baby pn dapat khasiat skali.. hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha tahyul tu kalo baby pon dapat khasiat nutrient outside body :S

      Delete

Related Posts with Thumbnails