Wednesday, August 8, 2012

Dilema tikus plak

Siang td was MC.. cuti sakit qadha yang semalam punye demam.. so melepak2 la kat ruang tamu sambil buat sarung bantal untuk sofa utk raya.. mmg tgh semangat so takde la nak bukak TV pon.. maka rumah agak senyap sunyi la time tuh...

Tetibe terkilas kat pintu dapo, kat tempat 'dining hall' Badik the cat, ade sekor tikus beso tgh dok jengah2 nak curik makanan Badik.. perghh mmg menjerit lah jiwa kewanitaanku..tikus beso pon lari mencecet2.. 

Pastu dok lepak lagik sambil menjahit.. nampak kelibat tikus yg kecik sikit plak.. amboi.. satu famili ko bawak dtg beraya dikala Ramadhan kat rumah aku ye.. ini sudah lebih.. 

Bagaimana diri ini harus menghalang tikus2 tersebut dari bermaharaja-lela kat rumah kediaman wanita cantik ini.. adoi ai.. 

Rasenye rumah dah habes bersih dah.. #Eh! 

Tips please!! 

Tips nak halau tikus dari rumah:

Tips no 1: bela kucing... HEHEHEH.. Badik the cat nak tangkap tikus????? errr!! mcm tak mungkin jek..

budak manja yang tak leh harap :p
Tips no 2: pasang perangkap tikus?? ui.. sape plak nak buang tikus tu bile die dah terperangkap nnt.. I geli!!!! 

Tips no 3: serius aku mmg tak penah ade pengalaman ngan tikus.. so korunk tolong la bg tips yg blh digunapakai ye... i takot famili I termasok Badik terkene serangan KENCING TIKUS yang membunuh.. huuu seram..

2 comments:

  1. org ckp buh daun durian belanda konpem lari. eh kalau ko jumpa daun ni, amik byk3 sket bagi aku skali.

    ReplyDelete
  2. Daun mne nk dpt..buah die pon susah nk jmp.. Kat restoren, jus die je ade jual..hoho

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails