Monday, August 22, 2011

Berbuka di dataran masjid putrajaya

semalam.. sgt sgt sgt malas nak masak (bukan smlm jek.. dr last week lagik).. konon2 nak wat puding jagung tapik sms encik hubby

'by, pekata arini LAST utk ramadhan 2011 kita makan kat luar.. kenny roges ke, manhattan ke.. mane2 lah, by pilih'

wah indah jek bile encik tuw setuju.. lalu bersiap2 tunggu die balik dr kelas dan bergerak ke alamanda.. FULL!!>.< reservation FULL.. table FULL.. pergh.. sunday kan.. ofkoslah!

tekak dah mmg teringin nak keny roges sbb die pny muffin.. nyum2.. g kenny.. owh ternyata full.. meja mmg tade.. pastu g jalan2.. beli air sbb mmg kompom2 kne 2nd round.. g kenny balik..

'dik blh ktrg booking tok yg second round pny?'
'tak leh kak' sambil senyum2 muka kesian..

kitorang pon hampa.. jalan2 lagik.. pastu terpikir.. pekate kita bungkus jek makan kat luar.. mcm menarikkan.. jam mase tu dah pkol 6:50pm.. g kenny utk yg ke-3 kali nyeh..dr jauh adik tu dah senyum2.. adeh akak ngan abg ni lagik!

'dik ktrg nak tapau jek la.. blh?'
'err...'
'bagi je la bagi je' (kate supervisor mereka)
'boleh la bang, abg punye pasal ktrg bg lah..sebenarnye dah tutop tau' :p

hahaks kne getah ngan kami dak2 yg jage kat pintu kenny rogers.. suka!!
ngan jahat nye.. org belakang ktrg kne tunggu lepas bukak poser bru leh amek tapauan mereka.. tapik ktrg tayah tunggu 10 menet pon.. kejap jek dah siap.. hahaks.. gembira!

pastu bergegas ke dataran masjid putrajaya.. terpengaruh ngan berita yg kat pahang yg derang berbuka kat dataran depan masjid.. ramai gak org.. azan jek dengar ade mamat2 ni membahagi2kan makanan..

'satu utk ko.. satu utk aku.. satu utk ko'
'utk kitorang tade ke dik?' (perempuan ini menyampok)
hahahha.. gelak beramai..

pastu mamat sorang bawak 2 potong pizza.. der bawat sesusah jek.. da aa ktrg ade kenny rogers jek yg mmg takleh nak bahagi2.. huhu.. lepas makan ktrg decide bg muffin sebijik utk derang 4 org share2.. hihi.. sorry la dik.. tade mende dah nak bg..


juadah .. nyum2..

2 org budak johor, 1 kelantan 1 kedah.. blajo kat MFI (kot), dudok kat teras jernang.. alah belakang umah kami jek..

woi! tasopan.. hahaks..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails