Thursday, November 11, 2010

nyamok!


tensen taleh tido.. bnyk gile nyamok serang ok.. kire kire bintit bintat dah dekat 18 butir d lengan dan keseluruhan badan.. gile ke ape nyamok ni.. dahaga darah sgt ke.. kalo aku sorang da kne 18.. campo ngan jiran tetangga yg ade (20 bijik rumah x 5 tingkat x 4 block=400bijik rumah x2 org 1 rumah) 800 org lebeh kurang.. huyyooo.. agak2 berape ekor nyamok wujud kat kawasan umah aku ni ek.. itu blom kire flat2 lain yg ade 12 hingga 21 tingkat.. wow.. ngeri nyeh...

kalo aa nyamok2 ni bawak pemangkin penularan denggi.. kalo aa aku kne lagik skalik.. tatau aa betapa azab nyeh.. sakit woo.. demam + lenguh2 tulang + tak lalu makan + sakit2 sendi + lemah2 badan + sejok kejap panas kejap.. uhh tak sanggup nak ingat.. pastu spital takkan terima ko slagik ko nye darah tak menjunam bawah 50.. ngok tol.. org dah sehat demam baru nak admit dalam wad.. ingat org tak bayo cukai ke?

dulu.. mase time aku baru2 kne.. which is bln 3 lepas.. rajin gak org2 bekenaan wat fogging.. tq la bro2 sume.. tapi skang.. mentang2 aa tade mangse mati.. wat derk jek eh.. sakit tau nyamok2 tak berperasaan neh geget.. adeh.. rase nak beli fogging gun tu satu letak kat umah bg nyamok takot.. hurm..

dan betambah tak leh tido sbb resdung.. ade sesape tau tak hospital mne yg leh buang idong bg tade resdung? tak larat dah neh.. rase nak toreh jek idong ni ha tanam kat tanah perkuburan... aa tekanan!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails