Wednesday, October 20, 2010

masalah peluh berjurai2

berpeluh dengan sgt banyak tem g shopping (ehek shopping ke tu?) brg dapor kat pasar malam sek 4 tadik.. sgt malu.. dah la rini pkai bju kurung dr kain yg ade sulam songket tu.. uhh sgt nyata ok perpeluhan.. mengalahkan org yg jual2 kat pasar tesebut.. haha.. mengalir jek peluh cam mandi.. malu i ok... akibatnye aku cecepat pilih barang2 sume lalu balik jek.. tak tahan sgt ngan pengaliran pepeluhan tesebot.. adakah ini disebabkan oleh:

1. jenis baju yg d pkai?
2. cuaca yg sgt2 panas?
3. exercise yg d lakukan slame ni bekesan? ahaks..

betolke bile kite exercise kita akan merangsang pepeluhan walopon d mane jua kite berade?? tak kire besame owang tesayang ato kawan2 ato rakan sekeje ato even ngan vendor/seplier/other people from other organization?? abes aa.. dah aa aku ni jenis yg senang/mudah/cepat bepeloh.. kalo makin betambah mudah sgt bepeloh abes laa.. susah i nak berinteraksi ngan owang2 tem outdoor meeting/training/job.. haaa.. malu la nnt nmpk keti** basah.. hahah

tapi itu sume utk dapatkan body yg aumm.. haha.. at least kurus cam macik2 desperate housewives pon ok.. ato pon cam macik town girl yg heroin.. hahaks.. impian bukan main lagik..
bru pas bace info tentang air dan penyusutan berat.. kalo kite nye berat 75kg bahagikan ngan 25.. maka kita akan dapat jumlah air kosong yg kita pelu minom seharian iaitu 3L.. maka kalo minum banyak tu dapat aa kuruskan badan ngan cara tingkatkan metabolisma badan.. wee semudah itu jek?? tak bg tau awal2 kalo tak aku da lame kurus.. but bare in mind that i hate water.. plain water it is.. i cannot accept it.. tapi skang mmg takde pilihan lain lah kan.. ke ade eh? hihi.. still nak skip gak dr minum plain water.. mangkok jek..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails